Kalla vintrar kräver varma kläder

I dag är det andra advent och vi närmar oss julafton, det säger matte i allafall. Själv kan jag inte säga att jag direkt förstår vad julafton är. Men det ska visst komma en lagomt tjock farbror i röda kläder då. Det ska bli spännande. :-)

I helgen har det varit tämligen slappt. Har varit ute och dragit framför skidorna, legat på rygg i soffan och vilat, legat på sidan i sängen och snarkat och legat mage i sovhörnan i köket. Ja just ja, mellan det har jag även legat i buren. *hehe* En latmanshelg med andra ord.

I går väckte husfolket mig mitt i min sköna kvällsömn i soffan. De ville nu prompt pröva vintermössan. Bor man här i norr där snoret fryser till is under den smällkalla vintern, så gäller det att klä sig ordentligt. Men jag vet inte om jag ska gå med på att ha den där hemska lurviga saken på huvudet. Vad tycker ni??

image28
Hur kul är det på en skala att måsta prova
vinterkläderna när man är nyvaken?!?


Kramar från en lätt sömndrucken settertös i norr.


Kommentarer
Postat av: Amy

Men syrran... har du oxå råkat ut för att bli påklädd... jag vet hur det är... vi hade vårt luciatåg i helgen... ojoj... svimmande lucior har man hört talas om men inte svimmande tärnor...matte var tvungen att sluta fota för jag höll på att gå ner i spagat och falla död ner...

Föresten så tycker jag oxå om gurka nu! Mmmmm riktigt smarrigt faktiskt!

Kram

2007-12-13 @ 18:03:55
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Farbror Bertil

Mycket stilig i din nya mössa!!!liknar nästan nått djur man kan jaga i skogen;)! Efter min helg med åldresnoja o allt så är det kul att veta att ni "små" har såååå mycket kvar att upptäcka:D Sköt om er!!kram farbror bertil med lillmatte:)

2007-12-17 @ 11:06:58
URL: http://lillmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0