Den nya hundgården

Förmiddagen var relativt slapp. Matte åkte (utan oss) med den vita plåtburken. Hörde att hon mumlade något om att besikta den. Vet inte vad det riktigt går ut på. Men jag låg och slappade tills hon kom hem. De tvåbenta har under en tid tillbaka varit ute och spikat, slamrat och haft sig. I dag fick jag se vad det var. Det är ju en alldeles ny hundgård till oss jyckar.

Jag och Fly har fått prova den en stund i dag. Jag har mattes ord på att jag inte kommer att bli en sån där hundgårdshund som aldrig får vara inne. Jag ska visst bara vara i den när hon är på jobbet och små korta stunder dagtid. Skönt att höra. Jag menar, vad är en hundgård mot en varm och skön soffa fylld med härliga filtar!!

Fast å andra sidan så är det här med hundgård inget nytt för mig. Jag har under min uppväxt huserat på kenneln hos Kicki och Uffe de dagar matte har jobbat. Ibland har vi stått i deras hundgård. Så det är helt okej för min del. :-)

image7
Åh, saknar soffan inne. När får vi komma in?

image8
Tjohooo, det här var ju lattjo. Man kan springa runt som en yrhöna!

image9
MMMMM......mums. Kommer du med käk nu, matte?


image10
Kolla! Jag kan se ut som en ilsken "kumla-fånge". *hehe* Akta er.

Det verkar bli en ganska fin och hemtrevlig hundgård. När vi låg där ute och käkade på det härligt uppblottnade tuggbenet resonerade vi om att det skulle bli kul när dom öppnar upp luckan in till vår enrummare. Det blir visst både lampa, värme och sköna saker att ligga på i den. Sen har jag hört vi ska få roliga saker i själva utedelen. Lite bänkar att ligga på och andra kuligheter. Det verkar med andra ord lovande. Vi kommer nog att ha det ganska mysigt medans matte är på sitt jobb på tidningen.


Kommentarer
Postat av: Farbror Bertil

Nåå härligt med hundgård!då får ni ju iaf vara ute...annat med mig!jag bara ligger i hallen hela dagarna när lillmatte är på jobbet. Om inte någon av mina 'dagrastare' dyker upp dvs;)Kram på er!!

2007-10-29 @ 16:36:42
URL: http://lillmyran.blogg.se
Postat av: Sofie

Vilken fin blogg! Och fina vovvsingar :) Har själv en border på 6 månader. Skönt med hundgård, hade vi bott i hus hade det nog varit ett givet alternativ :)

2007-10-29 @ 22:03:13
URL: http://lufthav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0