Härlig friluftsdag

Vilken skitrolig dag jag har haft i dag. Matte packade ryggsäcken med diverse godsaker på förmiddagen. Husse och lillhusse tog skotern. Själv kopplades jag och Fly framför mattes skidor. Vi åkte ner till tjärnen som de tvåbenta arrenderar. Vilken härlig tur det var. Oj, vilka roliga backar nerför berget. Trodde matte skulle drutta på ändan, men si det gjorde hon inte. Hade ju varit lite kul.

Väl framme på tjärnen fick jag springa av mig lite grann och utforska närområdet. Sen fick jag ligga och vila tillsammans med Fly medans de tvåbenta mumsade i sig hamburgare. Oj, vad gott de såg ut! Jag och Fly fick ett par skivor korv, så det blev något gott för oss också.

Efter maten tog matte med oss jyckar ner på isen där fick vi springa och busa en stund. Det var kul! Solen sken och det gnistrade så där härligt ur snön. Vilken lycka! Vilken frihet! Sen blev det ju extra spännande när matte fick syn på en Kungsörn som seglade ovanför oss. "Birdie-nam-nam". Men inte ska ni tro att jag fick jaga den inte. Närå, bara titta, sa matte.

Här är några bilder från dagen:

image62
- Here I come!


image63
- Ta mig om du kan!

image64
- Tjohoo, så kul det här var!

image65
Mys i solskenet med tant Fly.

Kommentarer
Postat av: Amy

Håller alla tassar och tår för dig i helgen! Vi tror på dig!
Kram syster med matte

2008-02-29 @ 21:09:50
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Amy igen

Men syrran... å typiskt... snacka om missflyt(ning)! Börja löpa så där precis innan prov... Jaja du får spotta i tassarna!
Men du, matte undrar när du löpte första gången? Hur gammal var du då? Matte började nämligen fundera när mitt andra löp kan tänkas komma. Här gäller det ju att planera eftersom vi har grabbar i flocken.

Ha're

2008-02-29 @ 21:15:31
Postat av: Berrabus

Ååååå ja hoppas ni har beställt de där soliga vädret till nästa vecka för då kommer jag upp till er o gissa om lillmatte tänkt köra sk*ten ur mig me dragselen;)nåväl, de blir nog hon som får se upp!!hoppas allt e bra med er!!!=)Kramram Farbror Berra med lillmatte

2008-03-03 @ 15:22:15
URL: http://lillmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0