Liiigggg - kan tränas på olika sätt

Shit så sur jag blev på morgonen när matte talar om för mig att det är alldeles för varmt och klibbsnöigt för att vi skulle kunna åka skidor. Och jag som hade sett fram emot det när matte var ledig och allt. I stället går hon och lägger sig i soffan där slocknar hon inom loppet av bara ett par minuter. *Tråkmatte*

Nåväl, jag gjorde henne sällskap. Här är en av mina sköna sovställningar. I just love soffan! *hehe*

image44
Det här är också ett sätt att träna på ligg-kommandot.

När matte äntligen fick häcken ur soffan så skulle vi gå ut. Hoppades givetvis på att det skulle bli något roligt på schemat. Men i stället blev det liggträning ute på gården. Matte börjar känna av nerverna och vara lite så där smånojig inför jaktprovet som vi ska gå till våren. Då gäller det att jag lägger mig på mattes kommando vid en eventuell fågelsituation. Förstår inte varför hon inte litar på mig! Klart som fanken att jag stannar om det nu skulle vara så att en fågel flyger upp. Eller!?! Lite sugen blir man juh på att gå efter. Men men. Träning ger färdighet.

Till helgen skulle det visst vara någon slags träningsträff för valpköparna på kenneln. Tror vi ska dit då! Det ska bli kul att träffa lite kompisar och träna tillsammans.

Matte har precis bäddat rent i sängen. Hon tyckte jag var i vägen. Jag som bara skulle hjälpa henne att dra till lakanet. I bland har de tvåfotade lite svårt att förstå ens avsikter.

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Amy

Du syrran, jag har tänkt på en sak. Det här med att stanna när fågeln flyger måste ju bara vara för långsamma hundar. Jag är säker på att jag kan ta den i flykten, då slipper de skjuta, leveransen går fortare eftersom man slipper ev leta efter var den kraschade och jakten blir effektivare då. Vad tror du? Är det nått vi kan/bör ta upp på nått möte hos FA? Regelrevidering är aldrig fel.

Kram

2008-01-20 @ 20:04:43
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Farbror Bertil

ingen spänning om man inte får rusa på fågel då o då..livar ju upp en som bara den!!o inte minst matte/husse hehe...varit ute på en lång prommis med mitt åskmoln till lillmatte i dag så nu ska jag nog oxa inta soffläge;)ha det!!kram på er!!Berra med lillmatte

2008-01-22 @ 14:22:20
URL: http://lillmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0