Jag är ingen älghund

I helgen har vi varit i fjällen. Fast den här gången skulle mina tvåbenta familjemedlemmar jaga älg. Snacka om trist. Jag fick ju inte raja på som jag ville och leta efter fågel. Näpp. Det gällde att smyga sig fram så ljudlöst som möjligt. Det är ju stört omöjligt. Attans jobbigt.

Men dagen var ändå fin. Vädret kunde man inte klaga på och sen var matte faktiskt så snäll så hon lät mig och Fly springa av vår energi, som vi laddat upp under dagen, på en myr när vi var på väg hem.


Jag vill jaga fågel juh!! Inte älg. Jag är ingen älghund.


Matte spanar efter älg vid en rastning på en bergsknabbe.



Fly har varit med förr. Även hon spanar i de där korkade ögonen.



Tänk den som fick springa över de där myrarna!


Hehe.. Fly leker sambandschef. *toka*


Nästa gång vi åker upp har fågeljakt utlovats. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0