Löpning, badning och valpträff

Hallå!!

Alltså, nu är det helt galet här hemma. Både syrran Stacie och gamlingen Fly luktar väldigt smarrigt. Jag vet inte vad som händer med mig. Vissa stunder börjar mina tänder hacka och jag dreglar. Känns jättekonstigt! Matte har försökt förklara lite grann om det här med blommor och bin. Hon menar att jag är allt för ung för att ens tänka tanken. Hon avancerade och började prata om släktskap och det obraiga att göra det med syster.

Vaddå göra vad?!? Jaja, tids nog förstår jag vad dom menar med att tikarna löper...

Jag har haft ett par riktigt roliga dagar. I helgen var det dags för den stora valpträffen på kenneln i Finnliden. Wow, så kul att träffa alla hundarna. Speciellt roligt att få träffa syster från Arvidsjaur, Vilja. Henne har jag inte sett sedan vi var småvalpar. Brorsan Boss fanns också på plats för att delta i aktiviteterna.

Sen var det en massa springer spaniels och så några syskon till Stacie där. Vi fick göra en massa tokiga övningar/lekar tillsammans med våra ägare. Jag fick gå med husse eftersom matte var lektant. Det var roligt. Gissa om man var sliten på kvällskvisten. Jag kastade in handduken ganska tidigt och gick och la mig. Då passade de tvåbenta på att köra en kubbturnering.


Jag och husse i en knasig potatis-stafett. Visst ser nu hur road
jag ser ut.. Knasiga tvåbenta!


Häromdagen fick brudarna stanna hemma, pga löp, när jag åkte till badstranden tillsammans med matte, husse och lillhusse. På stranden var även Kicki och Uffe med alla sina hundar. Vi badade och hade hur kul som helst. Efter ett tag var det dags för mig att prova vattenapportering. Huh, så läskigt det var i början. Men ganska snabbt fattade jag galoppen och mot slutet ville jag inget annat än kasta mig ut i vattnet efter dummyn.


- Hjälp! Jag drunknar. Jag når inte botten ....


- Panik, vatten överallt. Shit, jag ser inget!


- Hmm.. Jag rädd?! Äh, vad är det för nått! *visslar* Jag sansade
mig efter ett tag och insåg att det inte var någon speciell
match att hämta dummyn.



- Så där ja! Beröm i massor av matte innan avlämning!


Over and out!
/Boy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0