Prov i Ammarnäs

Hej!

I går var vi i Ammarnäs på SSK:s huvudprov. Startade Boy i UKL men det gick inte så bra. Han var grymt taggad för dagen och gick ut hårt i första släppet. Gjorde flera fina slag innan han drog iväg över vidderna på ett stort sök, jag kallade in honom och satte honom. Trodde tiden var ute. Men domaren sa att vi hade två minuter kvar av släppet så jag skickade ut honom igen. Han var redan då så taggad så han drog iväg igen på ett stort sök, men den här gången kom han inte tillbaka i rätt tid. Han var borta alldeles för länge så han utgick.


Boy funderar om det inte är hans tur snart att få springa.



Ammarnäsfjällen bjöd på vida vidder där det var lätt att springa för en taggad hund. :-)


Senare på kvällen var det dags för utställning. Det var Boys premiär i jaktklassen, men jag kände direkt när jag skulle börja springa med honom att han inte sprang rent. Han haltade en aning och var allmänt motvillig i sina steg. Domaren gav honom fin kritik men eftersom han haltade fick han KEP.

Jag misstänker att han sträckte sig under sin rush. Eller att musklerna fick sig en törn när hans partner, en tik, kom springandes i en väldans fart rakt in i sidan på honom under släppet. Tiken tjöt till rejält, men Boy brydde sig inte.

Det var med andra ord ingen direkt bra dag, men det är bara att gå vidare och ladda om batterierna inför kommande utmaningar.

Stort grattis till Uffe som på utställningen vann UKL med Blossa samt blev 3-BT. Grattis även till Stefan och Johanna vars Vilda fick cert och stod som 2-BT. Stort grattis till Mia och Flax som blev BIM


Syskonen Boy och Blossa är slitna efter en lång dag med både jaktprov och utställning.


/Elin

Kommentarer
Postat av: Ola

Sånt kan hända den bäste ! Du kommer att få uppleva underbara jakter och fina jaktprov med Boy,det är bara så ! Ha det !

2010-09-27 @ 15:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0