Den hälsosamma hunden - det är jag det!

I dag är det en relativt slapp dag. Matte är ledig från jobbet, men hon ser inte så värst ledig ut som hon går omkring och muttrar över saker och ting som måste och borde göras. Jag hoppas att hon snart drar på sig sina täckbyxor och skidpjuckor så att vi kan få åka iväg i vinterlandet en stund. Det hade varit härligt.

Jag är en frukt- och grönsaksälskande hund. Hysch..... säg inte det högt till någon så att man image förstörs! Jag är ingen äkta helylle-vegeterian eftersom jag inte skulle säga nej tack till ett saftigt köttben. Det är faktiskt nyttigt med lite frukt och grönt då och då.

Jag äter allt. När matte käkar frukt brukar jag få smaka några bitar. Hon konstaterar att jag nog inte är riktigt funtad när jag med glädje tuggar i mig de saftiga apelsinklyftorna. Jag har provsmakat de mesta i den gröna matvärlden. Just nu är päron och clementiner favoriterna. Andra goda saker är banan, äpple, päron, plommon, vindruvor och morötter. Kort och gott, jag äter de mesta som kommer i min mun.

image26
Mmmmm.... päron är ju så gott! Mysig fruktstund med matte.


Oj, nu verkar det som om matte har tagit sig ur sirapsträsket. Nu plockar hon fram favoritselen och det betyder full fart och glädje i skogen. *YES*


Kommentarer
Postat av: Amy

Är vi verkligen syskon???? Det är MYCKET svårt att förstå... Äpplen är roliga att stjäla, de är ju som bollar liksom. Åtminstone kul så länge de är hela sen - uäkh!

Puss på dig Gurkan ;-)

2007-11-26 @ 08:41:21
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Farbror Bertil

Prova morötter!!hur gott som helst...så du delar denna sunda sida med mig;)Hoppas allt är bra!Kramkram

2007-11-27 @ 09:49:51
URL: http://lillmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0