Hej mitt vinterland

Nu är det äntligen vinter här hemma också. Snön har ramlat från det stora blå och det är alldeles tokvitt så långt ögat kan nå. Jag älskar att busa och flamsa runt i snön. Det är så härligt kallt och mjukt. I vinter ska jag minsann få prova på att ha sele och sån där ex-ex..band-ör. Äsch, jag kommer inte ihåg vad matte kallade lineländet. Men det är visst någon fiffig lina som töjer ut sig. Jag ska få springa framför matte när hon åker skidor. Så kul det ska bli!

Jag förstår mig inte alltid på de tvåbenta varelserna här i huset. Ta matte till exempel. Hon surar ihop totalt när jag bara vill hjälpa till med att fördiska disken i diskmaskinen. Okej att jag ibland har missat att det faktiskt är nydiskat. Men jag gillar att slicka på besticken och tallrikarna.

Matte, du kan få slicka i mina skålar hur mycket du vill. Det gör mig ingenting.

image15
Men varför ser du så där himla sur ut matte? Oh my god,
vilken tråkmåns. Vill ju bara hjälpa dig med fördisken.


image16
Måste bara få slicka lite grann. Du kan få slicka i
mina skålar om du vill matte.


Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0