Varför har man en gran inomhus!?

Började dagen med en lång och härlig skidtur. Sen har jag legat och slappat och kikat på matte som har spikat som en dåre på väggarna. Det visade sig att hon skulle hänga upp ett gäng tavlor. Var lite orolig ett tag att hon bara gjorde en massa hål för skoj skull.

Jag fattade ingenting när matte och lillhusse drog fram en gran ur en av skrubbarna. What the h* gjorde den där inne!? Granar ska ju vara ute. Den luktar ju inte ens som en gran och sticks gör den, men på ett konstgjort och plastigt sätt. Nåväl, de drog ner eländet till vardagsrummet och sen trodde jag inte mina ögon när matte började klämma fast lampor på grenarna. Va!?!? Och sen kom det en massa runda blanka bollar i olika färger.

Det är bara att inse, människosläktet är ett komplicerat släkte. Nu ska jag ägna resten av kvällen att ligga och lurpassa på granen som står alldeles utspökad i vardagsrummet. Kanske kommer det en ripa eller orre ut bland grenarna. Man kan ju alltid hoppas.

image27
Konstig lukt, mysko bollar och så lampor i en gran.
Fattar ingenting!



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Amy

VAAAAAA!!!! Har du granar inne!!??? Det tror jag inte min matte vill ha... Hon blir sur bara man tar med sig nån ynklig pinne in. Det blir så skräpit..bla bla bla...
Men du vilken konstig gran de valde... Fanns det inte ens en kotte i den?
På söndag ska jag visst hjälpa matte att baka pepperkakor - slurp! Du vet att nån måste ju hjälpa till att städa upp den hon tappar. Jag har utsett mig till första städerskan. Jag har faktiskt de längsta benen och når längre in på bänkarna än springrarna :-)
Lycka till med fågeljakten inne! Håller tassarna för att det kommer nån snart som suttit och lurat i
grenverket.
Kram

2007-11-29 @ 10:32:42
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Farbror Bertil

ja nog börjar din matte i godan tid alltid me gran o så..själv har min lillmatte just stökat fram en massa små lustiga figurer som man INTE får röra;)hoppas allt är bra!!kramkram

2007-11-29 @ 16:36:25
URL: http://lillmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0