Matte försöker också stå

I morse var det ett strålande väder. En typisk vårdag med solen som stundtals sken på de snöklädda grenarna. Det kändes väldigt harmoniskt och uppiggande att få springa framför mattes skidor.

Det här med skidor är en motionsform som jag är heltokig i. Ska bli kul att se om jag är lika peppad i sommar när skidorna byts ut mot cykel. Matte har surrat något om att vi kanske skulle prova att jag får springa bredvid hennes fula gamla blå cykel. Låter iofs kul, men knappast lika fartigt som med skidor.

image55
En liten paus vid en myr. Jag tar varje tillfälle i akt
att spana efter fjäderbeklädda varelser.


image54
Här är en bild från söndagens vingträning på kenneln
i Finnliden. Lägg märke till mattes sköna stil.
Ser ut som hon också försöker sig på ett setter-stånd.
Foto: Kristina Dahlberg


Vinkevink!


Kommentarer
Postat av: Amy

Hejsan! Mitt inlägg i förra bloggen fastnade aldrig, eller som man säger i settersvären: den fick aldrig stånd!

Min matte har äntligen köpt sele och lina till mig. Jag har insett att jag måste hålla extremt hög fart med henne där bak annars kommer hon falla. Tror du på min teori att om jag springer utav sjuhelsike så kommer hon stå stadigt av luftdraget? Inte illa tänkt av en liten setter va?

Du ser rutinerad ut där du står? Hur har du dresserat din matte för att få henne att sekundera, nått tips att ge?

Du anar inte vad tacksam jag är över att du inte har planer att låta din blogg vila! För nåde dig om du också lämnar mig i sticket! Farbror Bertil tänkte visst gå i ide eller nått. Oansvarligt tycker jag! Han måste ju finns där i cyberrymden och vakta över oss Finnlidare.

Kram

2008-02-12 @ 17:39:06
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Farbror Bertil

Nog kommer jag allt vaka över er Finnlidre!!;)tro mig...och när ni minst anar det dyker jag upp o då blir det kalas!!:)Kommer som sagt tassa in hos er alla för att ni inte ska känna att jag övergett er! Å ni settrar ska jag hålla ett extra öga på;)Kram Farbror Bertil med lillmatte

2008-02-13 @ 12:39:01
URL: http://lillmyran.blogg.se
Postat av: Liket Amy

Jodå! Ont krut förgås inte så lätt *hehe*

Nä vet du HON KRÄKTES PÅ MIG!!!!
- IGEN!!!!

Jag mådde så illa, kunde inte andas, trodde jag skulle vomera jag med, fy tusan vilka BARBARER och OSOFISTIKERADE grotthundar jag lever med! Herregud man kan ju tro de kommer från Hedenhös tid... Urhunden Urax kullsyskon eller nått....

Jag känner starkt att jag måste övertala min matte om att skaffa en blåblodad setter till. En som har stil och fason. Känner mig allt för mycket i minoritet som det är nu. Pinsamt att springrarna också anser sig vara från engelska adeln... De sover gärna i spyor och inte nog med det - DE ÄTER DET!!!!
Avskum....

Kram från syrran som bleknat lite över svarta ögat...

2008-02-14 @ 22:30:16
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0