Ska settrar verkligen trimmas!?

Den här helgen är det inget jaktprov och det känns faktiskt riktigt skönt. Känner mig lite som tjuren Ferdinand. Man kan sitta och ta det lugnt under björken och lukta på det blöta gräset. I eftermiddags åkte jag och matte till Finnliden. Yes tänkte jag! Nu blir det något kul. Kanske lite träning eller annat spännande. Men min glädje byttes ganska snabbt mot ett "Å nej" när jag fick se trimbordet. Matte säger glad i hågen att jag ska trimmas inför vårens utställningar. Jahaja! Då var det dags för det också. Ingen rast igen ro som det heter.

Jag undrar om settrar verkligen ska trimmas!??!

image86
Blä för trimbord och saxar!
Men sitter man bara stilla så går det mycket fortare.


image87
Fast det var nog inte så tokigt i allafall att bli trimmad.
Titta bara så snygg jag blev!


Jag var inte ensam om att hamna på trimbordet. Hela settergänget fick inta det en efter en...

image88
Syster Asta.

image89
Mamma Kylie.

Och så faster Nina. Fast jag hann inte få någon bild på henne när hon poserade.
I morgon ska vi öva på att springa fint i ring. Låter lite kul. Lite som ringdans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0