Helgen i bilder

I helgen har vi fyrbenta haft ganska fullt upp. I torsdags var det Valborgsmässoafton. En afton som jag inte har den blekaste aning om varför man firar. Men de tvåbenta familjemedlemmarna var borta under kvällen på middag så vi stackars jyckar fick fira kvällen med varsitt ben. *Not so funny*

Däremot var det tokkul på fredagen när vi åkte ner till kenneln i Finnliden. Brorsan Boss var där eftersom hans familj var bortrest. Attans så kul! Vi busade och lekte i timmar. Vi var lortigare än den lortigaste grisen efter att ha raceat i lera och blött gräs.

Lördagen ägnades åt gårdsarbete här hemma. Matte roade sig med att plocka bort vinterns bajs. Själv försökte jag göra nya högar både här och där för att hon inte skulle bli sysslolös. Sedan blev det lite träning.

På söndagen åkte vi åter igen till Finnliden. Den här gången för en valpträff för oss i B-kullen. Alla syskonen kunde inte komma, men det var jätteroligt att träffa de som kom. Syster Bessie från Piteå, Boss från Piteå, syrran Eydy från Umeå och så Blossa som bor kvar på kenneln. Vi fick göra ett par träningsövningar sen fick vi springa av oss lite energi och busa.

Jag längtar efter nästa gång vi ses allihopa!


Snygga jag i profil!


Puss på dig Blossa! Syskonkärlek!


Här är Ume-systern, Eydy.


Bessie är snabb som en vessla, men jag hann ikapp henne!


Oh, shit! Jag är nära att bli tagen!



Lillhusse Linus och Kakan roar sig med att gräva ett hål i snöhögen!



"Äh, va fan! Ni kan ju inte det där." Jag var tvungen att visa hur man
gör när man gräver. - Hörru! Kommentera inte min smutsiga bakdel!



Här är det dubbelarbete. Boss uppe och Kakan nere ...


... dags för skiftbyte i Bregottfabriken. Nästa pass får ta vid nu!


/Boy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0