Hemma igen

Jaha, då var den roliga helgen slut. Det är ju så kul att få vara i fjällen och framför allt få bo i husvagn. Jag har ju en förkärlek till soffor och soffan i husvagnen är inte fy skam.

image13
Titta så skönt man kan ha det!

I går kväll när jag låg och tog igen mig i vagnen efter dagens jakt så bankade det helt plötsligt på dörren. Shit, jag flög upp yrvaken och skällde som en dåre. Vem tusan kunde det vara. Matte sa åt mig att stanna i soffan. Och tur var väl det. För jag tjuvkikade ut genom fönstret och fick syn på flera läskiga filurer i masker. Huga!! Håret reste sig i nacken. Bara de nu inte käkade upp matte. Jag intog försvarsställning, redo att hoppa in och assistera matte utifall hon behövde hjälp.

Men vad gör hon!! Hon ger monstrerna godis! Det kan ju bara inte vara sant.

Efteråt berättade matte att det bara var barn som klädde ut sig och gick på så kallad bus eller godis-runda. Hittade en bild på grabben här i huset. Och ungefär så rädd som han ser ut med masken på bilden, kände jag mig när jag fick syn på dem.

image14
Rädd var bara förnamnet.

Nu när vi har kommit hem så har matte kunnat lägga ut bilder på inläggen som jag skrev uppe i fjällen. Kika gärna på det som jag skrev då för att se på de hemska öronen som hade uppenbarat sig natten till lördagen.

Take care!

Kommentarer
Postat av: Farbror Bertil

Hehe min väg till mat får jag på annat håll;) Måste återigen säga att du har sån otrolig tuuuur!!vill också vara i fjällen:)!!Mycket fina bilder o roligt att du som jag INTE gillar spöken;) Utställningen är 25/11 här i Umeå:)Men har inte allt för stora förhoppningar, vi får se hur det går:) Vi ses!!Kramkram o lite nosgnugg

2007-11-06 @ 13:27:15
URL: http://lillmyran.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0