Ett prov till avklarat

Nu har jag gått ännu ett jaktprov på Dundret. Även den här gången skötte jag mig bra men hade oturen att inte hitta någon fågel. Därmed blev det ingen premiering. Jag undrar just om fåglarna har emigrerat från Gällivare kommun. Lite trist att det inte fanns så mycket fågel. Det var jättemånga hundar som inte kom för någon fågel. Men tre hundar i vårt parti hittade fågel och fick pris. Det var kul! Föret var inte det allra bästa. Mot slutet i mitt sista släpp simmade jag bokstavligt talat i den mjuka och blöta snön. Jobbigt som tusan.

Nåväl både matte och jag är nöjda med vår jaktprovsdebut. Nu kommer vi att ladda upp under sommaren för höstens prov.

image81
Alright! Nu är jag redo för att ta mig an Dundrets marker.


image82
Härlig utsikt över Gällivare.


image83
Lite hundsnack mellan partideltagarna.

image84
Syster Asta poserar med Gällivare stad i bakgrunden.


image85
Jissus så brant det blev här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0