Snart startar jakten!

Nu är det snart bara en vecka kvar tills årets fågeljakt drar igång. Jag längtar så att jag håller på att krevera att få åka iväg till fjällen. Det är ju så härligt att få springa på de stora vidderna på fjället. Hoppas att vi hittar många fåglar.

Matte och jag har tränat ganska intensivt den sista tiden. Mycket stadgeträning och att jag ska vara lugn vid uppflog har tränats i voljären. I kväll har jag träffat rapphöns. Det var ena roliga små fåglar. Förutom jaktträning så har det blivit en hel del motionsträning i skogen. Jag har blivit en hejare på springa i springern på cykeln. Matte får stå på bromsen ganska ofta, för jag är en fartig tjej som älskar när det går undan så att öronen fladdrar i vinden.


Trött men glad efter ett träningspass.

Hasta La Vista!

Kommentarer
Postat av: Amy

Tjena syrran!

Du är säkert inte hemma just nu. Men vad 17, du får läsa när du kommer hem då!

Jag gillar oxå när det susar i öronen, men min mate är väldigt sträng när vi cyklar (när jag drar henne på två hjul vill säga ;-)). Det är mycket "akta" (hon påstår att jag är för nära framhjulet, men hon vinglar ju för bövelen!), "fram", "nej" och "Piiiiiip" (stoppsignal, typiskt när det är som roligast så måste man sätta sig...).

Jag har oxå varit på vidderna och testat lyckan. Har ni snott alla fåglar eller???! Men än är det ingen som skjuter över mig, pust!

Hälsa morsan och faster och alla andra som känner en liten setterfröken vid namn Amy

Puss!

2008-08-27 @ 16:54:01
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0