BIM-valp

I lördags åkte jag över dagen till Gällivare tillsammans med Kicki, Uffe och Sara från kenneln. Jag ställde ut Boy och Stacie på "Midnattsolsutställningen". Boy blev BIM-valp med fin kritik av domaren Anna Törnlöv.

"Underbar valp. Mycket vackert huvud med fina linjer. Korrekt bett. Bra ögon. Välburna öron. Välformad bröstkorg. Välvinklad bak och fram. Korrekt pälskvalité. Utmärkta rörelser. Trevlig mentalitet. Vacker färg."


Stacie placerade sig som tvåa i klassen och även hon med fin kritik. Syster Asta vann och blev till slut BIR. Alicia, syster, blev trea. Boys syster Blossa blev BIR-valp. Stacie ingick även i uppfödargrupp och i stora finalen blev gruppen BIS 3 uppfödargrupp.

Det var kul att få träffa Stacies bror, Albert, som även han ställdes ut denna gång. Han har jag inte sett sedan han var liten. En jättefin kille med superflyt i stegen. Han vann sin klass med CK och slutade sen som BH-2 med R-Cacib.

Tack alla för en trevlig dag!

Tyvärr glömde jag be någon fota när jag var inne i ringen med hundarna.

Nu laddar vi om till helgens utställning som är i Piteå.
/Matte Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0