Härlig fjällhelg!

Hej alla!

Vilken kanonhelg vi har haft. Lördagens träningsrunda var väl inte så där värst tokrolig. Det var ju så grymt mycket djupsnö och så en massa äckligt flövatten som blötte ner våra tassar.

Men i dag, söndag, åkte vi iväg med skoter och pulka upp på fjället. Gissa om vi var många i pulkan. Det var jag, Stacie, Blossa och så Asta. Ja, matte också. Hon var nog den som tog mest plats!

Gissa om jag blev förvånad när jag skulle ut på mitt första släpp med syrran Blossa. Det var ju för tusan kanonföre. Nästan skare och vi kunde springa på snön, istället för att vara som ena gammelgäddor och simma fram. Vilken lycka! I dag fick vi dessutom komma på några fåglar också. Så det var en helt klart bra träningsdag.


Här är jag och Blossa ute och söker.



En riktig snygging - om jag får säga det själv..


Härlig vyer!


I går höll jag på att göra i byxorna (om jag nu hade haft några). Medans vi hundar hade legat och sovit i husvagnen hade de tvåbenta satt ett slags hus vid sidan av husvagnen. När matte skulle gå ut med oss var jag så säker på att jag skulle få hoppa ut i snön när hon öppnade dörren. Men istället var jag kvar inomhus. Hur skumt var inte det på en skala! Ja, dessa människor. I bland förstår jag mig inte på dem. Men så här efteråt, när den värsta chocken har lagt sig, så måste jag erkänna att jag stortrivs numera i vagnen när vi har större utrymme att strosa omkring på. Och den nya soffan i den där träkuren är skitskön att sova på.

Over and out!
/Boy

psst... fler bilder från helgen finns på mattes sida. www.elinsite.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0