Håll i hatten för det går undan

Jag har precis varit ute med matte och lillhusse på en härlig och superrolig skidtur. Nu har jag börjat få kläm på hur jag ska göra för att det ska bli rätt. Jag har på mig en gigantisk så kallad nomesele. Tydligen har någon schäferpojke som bott hos matte och husse haft den tidigare. Så matte måste justera och göra egna små lösningar för att den ska passa mig.

När vi kom ner en bit i skogen skulle lillhusse Linus få prova ha mig framför sig. Och det vill jag lova var roligt. Han är ju lätt som en fluglort. Jag kunde springa hur fort som helst. Fast han flög som en vante vissa stunder. Han måste verkligen öva mer på sin balans.

Stackars matte fick ha sölkorven Fly framför sig. Hon ids ju inte springa lika fort som jag så matte hamnade på efterkälken.

image23
Åh håll i hatten, nu ramlar han igen.
Kom igen lillhusse. Stå på benen!!


image24
Så där ja! Nu kan vi rajja vidare.


image25
När vi har kommit underfund med vilket tempo som är
den rätta, så går det som en dans.


Trevlig lördag!!

Kommentarer
Postat av: Asta

Hej Stacie! Bilderna på dig och lillhusse vara bara för häftiga...kör försiktig och så syns vi snart *Kram syster yster*

2007-11-18 @ 13:56:01
URL: http://www.finnliden
Postat av: Farbror Bertil

Åååå ser ju hur mysigt ut som helst!!!Vill också!!Här nere har all snö smält bort nu:( va ska man då hitta på??:)ha de bra!!!Kramkram Berra med lillmatte

2007-11-18 @ 13:56:49
URL: http://lillmyran.blogg.se
Postat av: Amy

Vad bra att du lagt ut så roliga bilder från skidåkningen! Nu blev min matte sugen hon med. Vi har visst en nome i gömmorna vi med men det har nån springerpojke haft. Den kanske är lagom åt mig för Milton kunde inte ha den (måste varit en väldans tunn springerhane???). Matte har alltid hävdat att skidåkning är hennes grej utan mig men du har nog fått henne på andra tankar - schyrrans syrran! Vilken mysig skog ni har! Men du, fluglorten där bak kan du väl dra fast han ligger ner du vet "dä bare å åk"

Pussen

2007-11-21 @ 22:56:59
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Lizzie

Halloj !
När det handlar om skidor, drag och nome så blir även Odågan Lizzie nyfiken ;)för hon fick ju oxå " ärva " selar efter Schäfrar ; både Svalandersele och Nomesele ... fast hu har hon fått egna Björkisprylar ... och hon tycker bara att det är ett tempo som gäller om man ska ha lite drag under galoscherna ( förlåt skidorna .. ) och det är fullt ös !!

Har ´e gott !! // Hälsar Lizzie med matte

2007-11-22 @ 13:00:06
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0