Vilket roligt jaktprov det var

Vilket äventyr det var, mitt allra första jaktprov. Vi har varit i Gällivare på Dundret och gått fjällprov. Jag och syster Asta. Tidigt i går morse samlades vi ett gäng hundar och förare vid Dundrets anläggning. Matte höll på att få spader när det visade sig att vi skulle åka i liften upp i backen. Det var en smått skrämmande upplevelse, men upp tog vi oss.

Jag hade fått startnummer 1. Så jag fick börja direkt tillsammans med en annan settertjej. Det var lite nervös men samtidigt skitkul. Sen fick jag gå ett par släpp till under dagen. Dessvärre kom vi aldrig på någon fårgel så det blev ingen premiering. Men vi fick fin kritik av domaren så matte är helnöjd med våra/mina prestationer.

Här kommer lite bilder från gårdagen.

image73
Jaha ja! Hur kul var det här på en skala!
Matte provar vindsäcken som man ska krypa ner i när man stannar för att fika.


image74
Alla samlade innan provet startar. Syster Asta och
Uffe är närmast kameran.


image75
Det här var hur roligt som helst. Jag vill gå fler prov!

image76
Se där. Den där knasiga säcken/påsen var inte så tokig
trots allt. Riktigt mysigt att krypa ner i och vila.


image77
Några av partideltagarna står och kikar på de som är
ute i ett släpp.


image78
En rätt schysst bild på en schysst hund
- om jag får säga det själv!


image79
Men hallå Asta! Du missar ju allt det roliga! Syster tog tillfälle
till en tupplur i väntan på att hon skulle få gå ett släpp.


Nu ska jag själv krypa ner i matte och husse säng och drömma mig tillbaka till Dundrets vita vidder och planera inför nästa jaktprov.


Kommentarer
Postat av: lisa

söt hund :)
Kika gärna in på min blogg! :)
ha en underbar dag!

2008-04-20 @ 12:52:09
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Jasmine

Händer det något kul idag? :)

2008-04-20 @ 12:53:30
URL: http://assmine.blogg.se/
Postat av: Amy

Men syrran! Nu fattar jag ingenting.... vaddå partideltagare???? Var du på nån form av kongress? Hm verkar märkligt... tyckte precis du nämnde nått om jakt också... två flugor i en smäll eller???? Jaha ja, man kanske ska bli politiker. Verkar vara schysst med mötesjakter ;-)

Spännande att äka lift! Sååå avundsjuk verkar helcoolt. Min matte ville åks upp med mig och skida på vårt närmsta fjäll, men si det fick hon inte! Vilken typ åkte du? Släplift ;-) hihi....

Kul att du kom iväg! Jag är jättestolt över att du är min syrra!

Kram

2008-04-21 @ 00:24:01
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0