Vi går mot ljusare tider

Det var ett tag sedan det hände något i den här bloggen. Dagarna har gått ruskigt fort. Nu har solen börjat lysa allt oftare och det känns så härligt vårigt att vara ute i skogen. Jag och Fly är ute ganska ofta på skidorna med matte. Alltså, vi är framför skidorna och inte tvärtom. *hehe*

I går var jag och matte i Finnliden och tränade lite lydnad och utställning. Det var kul. Lite spännande var det när ytterligare en hund kom dit. En alldeles grå hund med jätteknorr på svansen. En sån har jag inte sett. En kul kille var det i allafall. Han hade gott om energi.

Först tränade jag och Melba lite utställning.

image45
Peptalk innan träningen:
- Hörrdu Melba, du ska se att det kommer att gå bra på utställningen. Den första är alltid lite extra pirrig. Men oj, så rolig. Själv är jag mer nervös för kommande jaktprov.


Efter vår ringträning fick jag träna lite lydnad med faster Nina. Det var kul. Jag ser fram emot söndagens träning på kenneln då jag får träffa några av mina syskon och träna tillsammans. Nu måste vi ligga i hårdträning, jag och matte, det drar nämligen ihop sig till jaktprov. Huh, jag måste erkänna att jag är lite pirrig i magen.

Tack och hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Amy

Hej igen! Idag har jag varit på stökkekurs - konstigt ord... Det flög massor av duvor kors och tvärs. Guu va spännande! Du skulle varit med! Tänk vad mycket rejs vi kunde haft (se till och bit av den där linan din matte brukar ha på dig..). Själv blev jag liksom fångad i språnget av matte och nerpressad i sittande läge. Trist men ändå helt ok på nått vis, jag hade ialla fall bra utsikt vart de tog vägen. Tror det bara var jag som såg de på taknocken *hihi*
Ha't så kul imorgon. Lite avis allt...
Kram

2008-02-02 @ 21:34:43
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0