Jag har en björnkompis

Äntligen helg! Det innebär sköna sovmorgnar utan någon matte eller husse som måste iväg och jobba.

När jag låg och sov för en tid sedan kom lillhusse in i sovrummet. Jag gluttade med ett halvt öga och med detsamma jag fick se det bruna lurviga flög jag upp, raggen reste sig och shit vad jag höll på att göra en stor gul fläck i sängen!! Det tog ett tag innan jag förstod att det var lillhusse och inte en björn som kom in i rummet.

Nu har jag vant mig vid den bruna lurviga mössan som liknar en björn. Matte säger att hon hade den när hon var liten och gick i skolan. Då skulle hon visst vara lejonet i kardemumma-staden eller vad hon nu sa. Lejon! Pyttsan! Jag tycker det liknar en björn - en god sådan! Jag tar varje tillfälle i som ges att få nafsa lite grann i det härliga burret. Lillhusse tycker också om mössan. Den är varm och go säger han.

image69
  Jag och min björnkompis gosar i soffan.

Trevlig fredag!
Adios amigos!


Kommentarer
Postat av: Amy

Huvva jag blev nervös att du gått ide eller så - men så var det bara lillhusse :-)

Kolla in mig på bloggen! Jag kan jag med ;-)

Puss och kram Amy

2008-03-16 @ 22:10:18
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0