Ny hobby - flugjakt

Oj, det är ett tag sedan jag skrev sist. Tiden går så fort. I helgen har jag varit i Finnliden där Kicki höll en ringträningskurs. Jag fick prova att springa lite med de andra hundarna som var där när jag ändå var på plats. Nu är det inte länge kvar innan det är dags att visa upp sig. Redan nästa helg är det skarpt läge. Då gäller det att man har de rätta stegen när man springer och att man kan stå och visa upp sina bästa sidor. Det kommer att bli spännande. 

 Annars så är det ganska lugnt på hemmafronten. Eller lugnt kanske är att ta i när man pratar setter. *he, he* Jag har fått en ny favoritsyssla - att stå för flugor. Skojja så roliga dom kan vara. Jag smyger mig fram, intar ett stramt stånd och sen exploderar jag i uppfloget. *s* Matte brukar bara skaka på huvudet. Hon uppskattar inte alltid när jakten förläggs i soffan och hon vill se tv.

image90
Usch! Ser ut som om jag har peruk.
Kanske är det så här jag ska se ut
på helgens utställning.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

fin vovve!

2008-05-26 @ 09:18:04
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Amy

Vad kul att du oxå har börjat jaga/stå för flugor!!!! det är ju helkul! Fast min matte tycker oxå att jag är lte dryg... vaddå det är inte alldeles självklart att se skillnad på en fluga och ett skruvhål på väggen ju! Ett tips, kolla in blommorna på sommaren, där brukar det krylla av flygfän. Jag har fullt upp med att patrullera runt i blomrabatterna.
Jag tycker våra mattar ska vara tacksamma att vi är så företagsamma att vi aktiverar oss själva!

Kram

2008-05-26 @ 20:40:24
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0