Fjällträning

I går klev vi upp väldigt, väldigt tidigt. Eftersom det var lördag hade jag ju hoppats på en skön sovmorgon. Ganska snart förstod jag att det var något roligt och spännande som stod på dagens schema när matte packade jaktryggsäcken. Kring sju kom Uffe från kenneln och hämtade upp oss. I bilen väntade Asta och faster Nina på mig.  Oj, så förväntansfull jag blev när jag fick syn på fjällen genom bakrutan. Jippi, vi skulle få ut och träna på fjället.

En kille som heter Dick följde också med. Han hade sin setterkille Humle med och en pointerflicka som hette Hera. De tvåbenta spände fast skidorna och sedan begav vi oss ut i blåsten. Det var inte alls kallt. Bara så himla vackert och kuligt att få söka fågel på kalfjället.

image50
Här sätter jag av i full fart i ett släpp. Foto: Ulf Öhlund

image51
Tjohoo, så kul det här var. Foto: Ulf Öhlund


image52
Syster Asta tar igen sig efter ett släpp. Foto: Ulf Öhlund


image53
Faster Nina. Foto: Ulf Öhlund

Det var en jätterolig dag ute på fjället och jag lärde mig både det ena och det andra. Dit vill jag flera gånger och träna för det var enormt fint att springa där.

I dag har vi varit på söndagsträningen på kenneln. Det gick riktigt bra för mig i vingträningen. Matte var helnöjd med mitt arbete.

Kommentarer
Postat av: Farbror Bertil

Hejsan vildsetter;)!!Det var kul o se dig med på
träningen, men som du kanske såg tränar "vi" äldre herrar i ett något lugnare tempo;)!Mycket fina bilder från fjällen. Hoppas jaktträningen går bra så du snart kan tävla:)!!Kramkram Berra med lillmatte

2008-02-11 @ 16:37:42
URL: http://lillmyran.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0